Axvall och galenskap! Härligt!

Nu har jag inte bloggat på ett tag pga att jag haft massor med saker att göra. Har flyttat från Boden nu och bor på internatet i Axvall. Ska bli kul det här känner jag på mig. Kommer kunna umgås mer med min kära Syster Madelene och komma bort allmänt från Boden. Det man kommer sakna är Min Evelina, Morsan, Mina småbröder, Min hund Sonny, Macke&Lillan, Robert, Mickenils och lite övriga ni vet vilka ni är!

Axvall ligger 2 mil från Skövde och 3km från Skara sommarland :) Här är det en typisk landetmiljö med koskitlukt och traktorer på varannan gård och massa röda hus med vita knutar! Fint som. Skönt att bo på ett mindre ställe och ha nära till städer som Skövde, Skara och Falköping. Är inte så mycket för att bo i stan, man ska ha de lugnt och skönt!

Jag städade ur lägenheten och sen packade vi tvåförtin smälljävlafull med grejer. Jag, Pete och Kim började åka från Boden kl 21.30 och jag körde hela resan i ett enda sträck. Bilen krånglade två gånger och ena av gångerna fick jag stå och byta kylarvatten med bara hjälp av en fällkniv! Det vill jag kalla hyfsat manligt! Drack väl ca 6-7 burkar redbull under resan och det gick hyfsat bra. Bilen är väl inte den bästa långfärdsbilen direkt då den maxxar 140 och kör man över 120 låter bilen som att den ska explodera haha :D

Stannade till ett par gånger och käkade och gick in på något shopcenter vi åkte förbi. Hade ruskigt kul även om vi alla var skitless på att åka bil. Och FAN vad jag hatar sörlänningar i trafiken, alla Vem fan kör 90 på 90väg!? Så gör vi då fan inte hemma i alla fall, höhö! :P

Well, då vi kom fram till skolan så var det fest i hela huset som vi bor i. Alltså ingen jobbig alkoholpolicy här inte! Alla verkar svinsköna folks och har väl lärt känna dom som är mest värd att lära känna om man så säger :) Flyttade in i mitt rum (nummer 6), Kim bor i 7 och Pete i 8 :P

Har varit på IKEA i Jönköping för nån dag sen och köpte en stooor lurvig svart matta. Svinskön och köpte även en pappersgolvlampa. Så har det hyfsat fint här inne :) Slänger in några foton på rummet. På vägen hem blev jag fotad av en fartkamera! Hoppas det inte gick allt för fort så jag tappar körkortet :/ Är ju trots allt mitt tredje körkort jag har nu sen jag fyllde 18! Lite övriga bilder på skolan slänger jag upp imorn för nu är det kolsvart så man kan inte fotografera den fina innergården som vi har :)

Well, första skoldagen var ett upprop och lite information om vart man hade hamnat och vad vi kommer att gå igenom under året. Kommer läsa Matte B, Svenska B, Engelska B, Samhälls A, Religion A, Naturkunskap A. Sen Går jag ju Nätverksteknik och kommer lära mig programmera i C++ och allting är bara Linux! Lite scary med tanke på att jag bara använt Linux vid några få tillfällen. Men det lär jag mig snabbt gissar jag på, burkar bara så då det är jag och datorer :)

Andra dagen var det information i 8 timmar i sträck och jag trodde jag dog där ett tag, Sjukt jobbigt! Dagen efter det (fredags) så hade vi friluftsdag och grillade och sen fick vi sluta. Då brände jag in till Skövde med Kim och Pete och handlade kläder! Köpte ett par G-star Raw jeans för 1449:- och ett par Jack&Jones för 899:- samt en t-shirt. Sjukt dyrt men vääärt som fan :)

Fredagkväll blev det fest på internatet och allas dörrar var i princip öppna och det pumpades musik och alla var dyngfulla höhö! Var riktigt skoj! Men festandet började avta redan vid tvåtiden? Tror int sörlänningarna vet riktigt hur det ska gå till med de här krökandet ;) Får väl ta och lära dom att fram till kl 06.00 eller liknande är rimligare än så pass tidigt som dom kastade in handduken ;)

Nu är det Lördag och alla ska ut och partaja på "Matfestivalen" som är inne i Skövde, Men jag pallar fan inte göra nå annat än softa vid datorn ikväll även om alla försöker få med mig ikväll också! Hade varit skoj men ja ids int! Vi var idag också på JULA och kim köpte vit eltejp och skrev "Norrland" på bakrutan på våran vackra tvåförti hahaha!

Vi har kört sönder backväxeln på bilen så vi körde ner i en brunnjävel som var ca 2x2 meter stor för att jag inte orkade backa ut från en parkering så körde rakt fram istället över gräset sen kom det en brunn med ett betonglock som jag sköt undan med bilen då jag körde och sen for hela ena bakhjulet ner i brunnen! Fick dra dit alla som bor i vårat hus och lyfta bilen åt sidan och fyfan vad jag skrattade då det kom en skåning och sa "Ärre grabbarna från BJIEODEN som är ute och kör". Fan vad kul vi hade åt det där. Pics lägger jag upp på det med :)

Nu har jag inte så mycket mer att berätta men kommer börja uppdatera bloggen oftare nu.

Catch ya later!


Party! Var tvungen långa Michaels rock och kängor med ca 20cm sula och fula mig lite grann! :D


Hahahahahahaha!

Vänster Jack&Jones, Mitten Jack&Jones, Höger JC - G-Star Raw.

Rummet

Nördhörnan





Saknar min Evelina :/ <3

Kommentarer
Postat av: Malin

Världens sötaste, är du <3

2009-08-30 @ 12:07:01
URL: http://minimallan.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vad snygga kläder du har köpt och rummet var ju jättemysigt :)Roligt att du la upp bilder! Saknar dig med hjärtat, längtar så himla mycket efter dig..

2009-08-30 @ 15:53:15
Postat av: johanna

Du kan ju ;P

2009-08-30 @ 22:02:05
URL: http://johannamangrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0